Kontrollera din egen SEO och gör forskning om dina konkurrenter
Ahrefs är ett smart verktyg eftersom många av de metriska det presenterar hämtas från Internet istället för att hämtas från markörer på din webbplatskod. Det är därför det tillåter dig att hämta information om din egen webbplats och om dina konkurrenters webbplatser. Denna typ av insikter kan användas för att förbättra din position på Google.
Överträffa dina konkurrenter
Ahrefs låter dig se vad dina konkurrenter gör med sin webbplats, och den informationen är användbar om dina konkurrenter dyker upp före dig i Googles sökmotorresultat. Du behöver ha en mellannivå av kunskap om SEO (Sökmotoroptimering) om du vill dra nytta av den här verktyget, men användargränssnittet är mycket bra utformat och visualiseringarna är mestadels självförklarande. När du har lärt dig vad varje visualisering betyder och vad varje tabell betyder kan du snabbt börja förstå mycket om din målinriktade webbplats inom bara några minuter av att utforska Ahrefs instrumentpanel.
Tillräckligt noggrant för de flesta människor
Det här verktyget har visst problem med noggrannheten, men det gäller för många analytiska program. Du är bättre på att använda det här verktyget, Google Webmaster Tools och Google Analytics samtidigt. Genom att använda alla tre kan du jämföra och kontrastera deras resultat och rekommendationer för att få en bättre bild av vad som händer.
Användarrecensioner om Ahrefs
Har du provat Ahrefs? Var den första att lämna din åsikt!